Opel Insignia může mít osmiválec a pohon zadních kol. Ale jen v Austrálii

  • Holden Commodore míří na závodní okruhy v sérii V8 Supercars

  • Je to vlastně „překopaný“ Opel Insignia

  • Vpředu uložený osmiválec 5,0 l pohání zadní kola

  • V roce 2018 zamíří pod kapotu šestiválec twin-turbo

O smutném osudu australské divize General Motor jsme už psali. Holden na domácím australském trhu končí s výrobou vozů, značka je bude pouze dovážet. Závodní Holden Commodore vznikl na podporu nového modelu a jak velí pravidla, používá k pohonu osmiválec 5,0 l, který pohání zadní kola přes šestistupňovou sekvenci a „uzamčený“ diferenciál.

Pravidla dovolují použít i produkční motor, ale Holden spolu s konkurenčním Fordem sázejí na zakázkový osmiválec OHV, vyvinutý v USA. Motor má výkon zhruba 620 až 650 koní, kompresní poměr je 10:1 a omezovač otáček je nastaven na 7500 min-1. Vůz podle pravidel váží minimálně 1410 kg.

Původně měla série V8 Supercars (oficiálně přejmenovaná Australia Supercars Championship) přejít již letos na dvěma turby přeplňované šestiválce, ale týmy odhlasovaly posunutí nových pravidel motorů až na rok 2018 s tím, že ještě v příštím roce bude možné provozovat vozy podle starší specifikace. Holden přejde na šestiválec až v sezóně 2018/2019.

Závodní Holden Commodore se spoléhá na atmosférický osmiválec 5,0 l. Ten samozřejmě pohání zadní kola.


S produkčním Holdenem, který je vlastně technicky shodný s Opelem Insignia, nemá závodní vůz mnoho společného.
Zdroj: automobile.cz

Astra G, Vectra C

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář