Opel Insignia GSi

Opel Insignia GSi je s dvoulitrem na Nordschleife rychlejší, než minulé OPC.
Za odvážným tvrzením prý stojí poctivá mechanika a snížení hmotnosti.

 

 

Opel se oficiálně vrátil k označení GSi. Použil jej u přiostřeného Opelu Insignia. Nazývat jej však sportovním sedanem není vůči ostatním úplně fér. Vždyť dvoulitrová kubatura je i v době downsizingu na střední třídu spíše tak akorát.

Čtyřválec nabízí 260 koňských sil 400 Nm maximálního točivého momentu a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou. Opel se však rozhodl rozvířit debaty o této novince. Šéf sportovní divize Opelu Volker Strycek tak prohlásil, že GSi je na severní smyčce okruhu Nürburgring rychlejší, než Insignia OPC minulé generace. Ta využívala přeplňovaný šestiválec 2,8.

Tomu se možná nevěří lehce, ale k důvěryhodnosti tohoto tvrzení přispívá třeba fakt, že novinka je o 160 kilogramů lehčí než OPC. „Dosáhli jsme toho díky snížení váhy zejména na přední nápravě. To, spolu s nízkým těžištěm, propracovaným podvozkem, širokou škálou využitelného točivého momentu a skvělou trakcí dělá GSi tak rychlou,“ doplnil Strycek, šampion DTM z roku 1984.

Insignia GSi navazuje na tradici tří písmen, kterou zavedly modely Kadett či Manta před třiatřiceti lety. Novinku poprvé zřejmě spatříme na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej by měl odstartovat ještě letos. Otázka visí nad variantou OPC. Zámořský příbuzný Buick Regal GS byl nedávno představen se šestiválcem.

Astra G, Vectra C

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář