Buick Regal GS kontra Opel Insignia OPC

Sdílení komponentů v rámci GM je standardizovaný proces už několik let, ale v poslední době je přesun evropské techniky za oceán velmi intenzivní.

Po standardním Buicku Regal přichází jeho nejsilnější a nejsportovnější verze Regal GS. Tu v Evropě známe pod jménem Opel Insignia OPC. Změny zde však jsou!

Sedan Buick Regal (ve verzi kombi a hatchback se nevyrábí) byl v roce 2008 představen na čínském trhu jako přeznačkovaný Opel Insignia, letos se ale začal prodávat i ve Spojených státech. Nyní Buick na zákaznické akci v Miami představil sportovní verzi Regal GS, která si vypůjčila prvky z Insignie OPC.

Buick však nepoužil vidlicový šestiválec z Insignie OPC, nýbrž přeplňovaný čtyřválec Ecotec 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů. Motor dává výkon 190 kW v 5300 min-1 a posílá jej pouze na přední kola. Točivý moment činí 400 Nm mezi 2500 a 4000 min-1. Auto tak zrychlí z 0-100 km/h pod 7 s.

Špičkový Regal je podobně jako Insignia OPC vybaven modifikovanou přední nápravou McPherson, takzvaným zavěšením HiPerStrut (vzniklo z High Performance Strut – vysokovýkonná (sportovní) vzpěra). Vylepšení spočívá v oddělení otočné těhlice – nosiče náboje kola – která bývá u nejběžnějšího řešení nedílnou součástí vzpěry McPherson. Osa otáčení kola je díky tomuto řešení posunuta mimo horní úchyt tlumičové vzpěry a zmenšeno je rameno rejdu.

HiPerStrut mimo jiné omezuje vliv hnacích sil na řízení a zlepšuje izolaci systému řízení od rázů při přejezdu nerovností. Při jízdě v zatáčce je zachováván negativní odklon kola, což zvyšuje přilnavost a zlepšuje zpětnou vazbu ve volantu. Vzadu je standardně čtyřprvkové nezávislé zavěšení.

Ovladatelnosti pomáhá i standardně dodávaný systém Interactive Drive Control System (IDCS). Ten ve třech režimech (Standard, Sport a GS) mění nastavení tlumičů a citlivost řízení. „Standard“ je určen pro běžnou jízdu, „GS“ naopak pro dynamickou, kdy přitvrdí tlumiče a zlepší odezvu řízení. Režim „Sport“ kombinuje obě předchozí nastavení.

Vzhled Buicku je téměř totožný s Insignií OPC, Regal GS používá stejný přední nárazník s dvěma takřka svislými vstupy vzduchu. I zadní nárazník s integrovanými koncovkami výfuku pochází z nejsilnější Insignie. Interiéru dominují kožená sportovní sedadla.

Vůz je dlouhý 4.831 mm, široký 1.811 mm a vysoký 1.480 mm, rozvor činí 2.738 mm. Pohotovostní hmotnost činí 1683 kg.

Ve standardní výbavě vedle již zmíněného systému IDCS nechybí bezklíčové odemykání, Bluetooth připojení, vyhřívané přední sedačky, parkovací asistent, nebo bi-xenonové světlomety. Regal GS bude dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, automat bude možné objednat až později.

Buick nadále zůstává nejprodávanější značkou na čínském trhu. V jejím portfoliu nechybí crossover Enclave a dva sedany – Regal a LaCrosse.

Buick Regal GS má podle výrobce konkurovat silnějším verzím Audi A4 a Acury TSX (u nás prodávané jako Honda Accord).

Výroba probíhá v kanadském Ontariu, v Oshawě

 

Buick Regal GS – Srovnání s Insignií OPC (sedan)
Model Buick Regal GS Opel Insignia OPC
Motor 2,0 Ecotec Turbo 2.8 V6 Turbo OPC
Poháněná kola přední všechna
Převodovka 6M (6A) 6M
Zdvihový objem [cm3] 1998 2792
Válce/ventily 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min-1] 190/5300 239/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 400/2500-4000 435/5250
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] < 7,0 6,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 11,4

 

Zdroj: auto.cz

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář